обсяг знань фонетико-графічного матеріалу для першокласників
Синтезуються питання фонетики й графіки в спеціальному розділі програми “Звуки і букви” (2 клас). У початкових класах діти вивчають елементи фонетики та графіки в такому обсязі: 1. Звук і буква. Це не одне й те ж. Звук ми вимовляємо і чуємо, а букву – бачимо й пишемо. Уже в букварний період першокласники знайомляться з літературною вимовою слів ґава, ґудзик, ґанок, ґедзь (зімкнений приголосний звук [ґ]). Ці навички удосконалюються далі на уроках мови і читання (ґуля, аґрус, дзиґа та інші). 10. Тверді й м’які приголосні звуки, їх розрізнення.
Вивчення фонетико-графічного матеріалу на уроках української мови в початкових класах забезпечує повне усві-домлення особливостей звуко-графічної системи української мови, оптимальний спосіб керівництва процесом оволодіння орфоепічними та орфографічними навичками. Якщо в першокласників формування фонетико-графічної компетентності найчастіше здійснюється на основі наслідування, то в наступних класах необхідно аналізувати мовні явища і дії. Формування орфографічної компетентності неможливе без фонетичних знань. Так, після вивчення розділу «Звуки і букви» учні засвоюють низку правил, важливих у навчанні школярів грамотного пись-ма.
1. Обсяг фонетичного та графічного матеріалів, що вивчаються в початкових класах. Методика опрацювання розділу «Звуки і букви». 2. Методика звукового та звуко-буквенного аналізів. 1. Згадайте обсяг знань і умінь з фонетики та графіки для першокласників у період навчання грамоти – це зміст розділу «Звуки і букви» у програмі підручників з української мови. Порівняйте його зі змістом цього ж розділу для 2 класу (див. програму): чи є новий матеріал для другокласників, якщо є, то який; як розширюється, ускладнюється уже відомий матеріал. 2. Користуючись наявними в кабінети шкільними підручниками з української мови, доберіть вправи, які б допомогли учням усвідомити різницю між
Під час вивчення фонетики — вчення про звуки і звукову систему мови учні оперують одиницями трьох систем: фонетичною, фонологічною і графічною. Тому особливості засвоєння фонетики і графіки української мови полягають у поетапному формуванні орфоепічних та орфографічних умінь і навичок у зв'язку з вивченням фонетики, морфеміки, словотвору і морфології. Цьому сприяє індуктивний підхід до пояснення матеріалу (від спостережень над мовленнєвими явищами до висновку-узагальнення), який доцільно використовувати під час вивчення правил, що охоплюють фонетичні і морфологічні написання.
7. Обсяг знань фонетико-графічного матеріалу за вимогами програми для першокласників у. період навчання грамоти. 8. Вивчення голосних звуків та букв на їх позначення у період навчання грамоти з. наведенням прикладів прийомів аналізу та синтезу. 9. Вивчення губних приголосних та букв на їх позначення у період навчання грамоти. Прийоми удосконалення їх артикуляції першокласниками. 10. Вивчення шиплячих звуків та букв на їх позначення у період навчання грамоти. грамоти першокласників. Удосконалення прийомів аналізу та синтезу за методом К. Д. Ушинського в сучасній початковій школі. 14. Прийоми пояснення лексичних значень слів на уроках рідної мови та літературного читання.
Інші методичні матеріали на урок НУШ скачати. Робочі картки для формування графічних та мовних навичок першокласників. Опис документу: Робочі картки розроблені з метою відпрацювання графо-мовних навичок першокласників, засвоєння ними словникових слів, вправляння у звуко-буквеному аналізі, конструюванні речень. Картки сприяють формуванню логічних та творчих умінь. Перегляд матеріалу. Отримати код. ‹‹ ‹ › ›› 15 2. Опис презентації окремими слайдами: Слайд № 1. Робочі картки для формування графічних та мовних навичок НАВЧАННЯ ГРАМОТИ НУШ. Слайд № 2. Оленка і Поліна – сестри.
Неможливість сприйняття великого обсягу матеріалу протягом тривалого часу. Обмежені можливості слухового сприймання. Недорозвиненість слухового аналізатора та повільність розпізнавання зорової інформації (графічного образу літери, зокрема рядкової). Поверхове знання вікових психофізіологічних та індивідуальних особливостей першокласників, що позбавляє педагога можливості здійснення диференційованого підходу до навчання їх письма. Звичка планувати навчальну роботу без урахування результатів аналізу діагностичних даних, на основі чого вчитель легко міг би з'ясувати причини графічних відхилень окремих школярів та диференційовано визначити напрями корекційної роботи з ними.
Методика вивчення фонетики і графіки. Уже в період навчання грамоти (1 клас) діти шляхом часткового звукового аналізу вчаться виділяти окремі звуки із звукового комплексу — слова, проводять спостереження за зміною значення слова залежно від зміни того чи іншого звука (лис — ліс, ніч — піч), послідовно називають звуки в слові, визначають голосні і приголосні, приголосні тверді і м'які, на основі поскладового вимовляння вчаться ділити слово на склади, а. також робити звукові моделі слів. З метою чіткості і свідомості засвоєння знань під час класифікації звуків на голосні і приголосні учнів слід орієнтувати на такі ознаки . Під час опрацювання цього матеріалу найдоцільнішим буде прийом евристичної.
Модуль 7. Методика вивчення фонетико-графічного та морфологічного матеріалу. 7. Значення і завдання вивчення фонетико-графічного та морфологічного матеріалу. Лінгвістична основа методики навчання молодших школярів рідної мови з урахуванням взаємозв'язку всіх її аспектів. Сучасні методи та прийоми вивчення мови в початкових класах. Обсяг знань з фонетики та графіки для першокласників у період навчання грамоти. Методика повторення, поглиблення, узагальнення й систематизації фонетичних знань. Методика формування орфоепічних навичок на основі знань з фонетики і графіки. Роль фонетичного розбору у формуванні орфографічних навичок, орфографічної уважності учнів.
Запобігання й усунення графічних помилок першокласників. Читання з маркуванням тексту. Пояснення . Система вправ, спрямованих на запобігання й усунення графічних (фонетико-графічних) помилок, має наступні завдання: - вдосконалення вмінь бачити схожість між формами літер, написанням і поєднанням; - вдосконалення вмінь співвідносити акустико-артикуляційний образ звука з відповідною літерою
•У післябукварний період передбачається формування таких умінь: списувати друкований і рукописний текст, дотримуючись каліграфічних вимог; виконувати мовні завдання фонетико – графічного, лексичного, граматичного характеру; писати під диктовку слова, речення з 3 – 4 слів (з урахуванням службових слів), у яких написання не розходиться зі звучанням, зв’язний текст, у якому написання слів відповідає вимові (інші слова записуються на дошці або продиктовуються орфографічно). Крім того, якщо першокласники минулих років повинні були уміти рахувати до 10, то нинішня програма змусить їх рахувати вже до 100. • Знати способи додавання і віднімання чисел по одиниці, частинами, на основі знання складу числа.
Методика вивчення фонетики і графіки. Ознайомлення з особливостями голосних і приголосних звуків. Вивчення теми «Голосні звуки і позначення їх буквами». Матеріали посібника зорієнтовані на Державний стандарт початкової загальної освіти з освітньої галузі «Мова і література» та нову програму з української мови для чотирирічної початкової школи. ББК 74.268.1УКР.я73. ISBN 978 966 178 015 5. 3. Актуалізація опорних знань передбачає відтворення знань, умінь і навичок учнів, які мають стати основою для засвоєння нових понять та аспектів.
Навчання першокласників мови розпочинається з навчання грамоти, мета якого — виробити у дітей навички читання й письма, розвинути усне та писемне мовлення школярів в єдності з розвитком їхнього мовлення. У лабораторії навчання і виховання дітей 6-річного віку Науково- дослідного інституту педагогіки України було проведено чотирирічний експеримент, а у 1985 р. внесено відповідні зміни до деяких форм написання елементів великих і малих букв алфавіту.
Закріпити знання дітей про голосні звуки можна за допомогою різноманітних ігор: «Який це звук?», «Упіймай звук». Гра «Оживи кружок», у якій діти по черзі натискають на символ голосного звука і називають будь-який голосний звук, допоможе дітям добре запам’ятати всі голосні звуки. Фонетико-фонематична робота з дітьми середньої групи: діти порівнюють, змінюють слова; виділяють окремі звуки, у тому числі й інтонаційно; виокремлюють звуки, диференціюють їх на тверді й м’які. Орієнтовний обсяг завдань для дітей старшого дошкільного віку з пропедевтики навчання елементів писемного мовлення у підрозділах «Навчання елементів грамоти», «Підготовка до письма» відповідно до програми «Впевнений старт».
Формування графічних навичок. Молодших школярів. Керестень І.С., Воробець О.В., Рего Г.І. Отже, оптимальна швидкість письма для першокласників – 4-6 знаків в хвилину на початку року і 10-12 знаків в хвилину – в кінці|у кінці,наприкінці| року. У II класі – 20-25 знаків в хвилину (різкий скачок швидкості письма відбудеться на початку другого навчального року, у вересні – жовтні швидкість письма буде вища, ніж в кінці|у кінці,наприкінці| попереднього року), а в III класі – 40-45 знаків у хвилину.
Методичні розробки для 1 класу. Українське навчання грамоті. Завдання в ігровій формі, ребуси. Позначення звуків. Голосні.Звукова модель слова. Роздатковий матеріал "Голосні, приголосні. Тверді, м'які".Роздатковий матеріал - голосні.Склади звукову модель (схеми слів) до малюнків.Японський кросворд. Заресли всі букви, що позначають голосний звук і отримай малюнок. Перевір себе за підказкою на полях.Знайди на малюнку якомога більше літер "О". Знайди предмети схожі на літеру "О". Які з цих слів містять літеру "о", де вона знаходиться?
фонетико-графічні: пропуск букв, заміна одних літер іншими, подібними за звучанням і накресленням, перестановка, “дзеркальне”. Знання правила саме собою не веде до грамотного письма, воно лише організовує процес мислення, допомагає визначити той обсяг знань і вмінь, оволодіння, яким за допомогою вправ забезпечить успішне формування орфографічної навички. Не заучування правила має стати змістом навчання, а природна потреба дотримання вимог, закладених у ньому. Серед завдань, прийнятих для роботи з першокласниками, найбільш поширеними слід визнати такі . Матеріалом для цього виду роботи є слова з орфограмами, словосполучення, малюнки, а також речення, які є опорними.
Першокласники засвоюють також найпростіші структурні елементи дитячої книжки, основні правила гігієни читання і розглядання книжки, накопичують досвід спілкування з однолітками та дорослими на основі прослуханого (прочитаного). Навчальним матеріалом на таких заняттях слугують дитячі книжки, які добираються з урахуванням вікових особливостей учнів, їхніх читацьких інтересів, уподобань, видо-жанрового, тематичного, авторського розмаїття, санітарно-гігієнічних вимог до видань для 6-річних першокласників. 8. Фонетика і графіка. Правопис (протягом навчального року) Українська абетка (алфавіт). Письмо під диктування: навчальні диктанти, матеріалом для яких є слова, речення, тексти. Контрольний диктант.
Методика навчання грамоти базується на фонетико-графічній системі (фонетика і графіка). Учитель повинен знати, які звукові одиниці виконують смислорозпізнавальну функцію (тобто є фонемами) і які такої функції не виконують (варіанти основних фонем у слабких позиціях). Увага першокласників нестійка, коливається під час уроку, дитина ще не вміє її концентрувати і розподіляти. г) на кожному уроці читання і письма має використовуватися матеріал для зразка - додаткові тексти для усної роботи: уривки з творів поетів, письменників української і зарубіжної літератури, фольклорні твори
Підсумкові перевірні роботи для 1 класу. Підсумкові перевірні роботи для 1 класу Матеріали для перевірки наприкінці навчального року рівня засвоєння знань першокласниками без оцінювання: читання, письмо, математика. Вікно перегляду документа. Вікно перегляду документа. Вікно перегляду документа. ПІБ : Гуцова Людмила Олександрівна. Посада : вчитель початкових класів. Місце роботи : Охтирська гімназія Охтирської міської ради Сумської області. Завантажити матеріал: Контрольні роботи для 1 класу. Закрити. Хвилинка реклами. Класні куточки: 512 грн. Завантаження файлу почнеться через. Cекунд. Завант.
Розробки занять з майбутніми першокласниками (10 занять). Скачать материал. Выберите документ из архива для просмотра: 162 КБ Заняття 1.doc. 34.5 КБ Заняття 10.doc. розвивати увагу, пам'ять, мислення, просторове уявлення;розвивати навички аналізу, синтезу, узагальнення;сприяти розвитку моторного компонента графічних навичок;сприяти фізичному розвитку дітей;виховувати поважне відношення один до одного, сумлінність до праці. Хід заняття. 1.організаційний момент. Ці дипломи є вашим чарівним квитком у країну знань, яка відкриє для вас свої двері 1 вересня. (Вручення дипломів). Рейтинг материала: 3,0 (голосов: 2). Майбутній першокласник повинен уміти більш-менш вправно читати, володіти.
Методика формування уявлення про звукову і графічну системи української мови у першокласників 96 2.3. Формування орфографічних уявлень про взаємозв’язок між фонетичною і графічною системами української мови у процесі вивчення розділу “Звуки і букви” в 2 класі……………. 129 2.4. Хоча початковий етап передбачає свідоме засвоєння учнями знань із фонетики і графіки.
Коментарі
Дописати коментар